Szerdán-csütörtökön volt Galyatetőn az első hazai keresőoptimalizálással foglalkozó szakkonferencia, a SUPERSEO. Ráhangolódásként még decemberben beszélgettem a két szervezővel, Bánóczy Zoltánnal és Varga Péterrel, akik részletesen válaszoltak alapvető SEO kérdésekre, az ITT olvasható. A konferencia széles spektrumon foglalkozott a SEO kérdéseivel, így szellemileg feltöltődve, új kapcsolatokkal felvértezve távoztunk az ország legmagasabban fekvő szállodájából, a galyatetői Hunguest Hotels Galyatetőből. (tovább…)
Az évzárás-évkezdet mindig elgondolkodtatja az embert. Formálódik a hazai online média, még egy pár év, és talán helyére billen a hazai online piac is. Tisztulás, fejlődés, formálódás kell, hogy kísérje ezt az időszakot. Most egy kicsit saját szemszögömből nézem a múltat és a jelent. Személyes hangvételű, ha nem érdekli, kérem, most hagyja abba az olvasást. (tovább…)
Tucatjával érkeznek a karácsonyi képeslapok az inboxba, mindenki szebb jövőt remél 2011-re, a szakértők, elemzők, iparági mértékadó médiumok már jósolgatnak 2011-re. A DUNDER.HU is beszáll ebbe a körbe, de egy kicsit másképp. Nézzük, mi fog történni jövőre. (tovább…)
A SEO és PPC kapcsolata, keresőoptimalizálás a turizmusban és ekereskedelemben, felhasználói tartalmak és a SEO - csak néhány téma a 2011. január 19-20-án megrendezésre kerülő SUPERSEO konferencia programjából. A két szervezőt, Varga Pétert (longhand) és Bánóczy Zoltánt (banoczy) kérdeztem olyan SEO-s ügyekben, amelyek többsége valószínűleg a konferencián is forró téma lesz. (tovább…)
Sablon weboldal vagy blog? Nyílt forráskódú (open source) weboldal vagy blog? Bérelhető vagy dobozos termék? Egyedi webfejlesztés? Honnan tudja, mikor melyikre lehet szüksége? Hol vannak a különböző "szintek" közötti határok? Kinek milyen webes fejlesztésre van szüksége? Erről készült egy rendszerező prezentáció. (tovább…)
Aki ismer, tudja, hogy elég határozott véleményem van a futószalag-marketingről, az Amerikából kölcsönözhető instant tudásról, a néhány hét alatt milliomossá válsz megoldásokról. Tartom továbbá azt is, hogy hazánkban részben (vagy főként?) Wolf Gábor tanításának köszönhető, hogy elözönlötték a piacot az infotermékek és az ilyenekkel kereskedő titánok. Amikor elkezdte Gábor promózni új könyvét, kíváncsi lettem, vajon milyen tudást adhat (5 ezer forintért), s azt kell, hogy mondjam, le a kalappal. (tovább…)
Az FMCG piac belülről nekünk, médiásoknak egy picit idegen. Pont ezért sokan nem is tudjuk, hogy létezik egy a saját területén piacvezető szaklap Trade Magazin néven (23 000 példány, évente tízszer jelenik meg), s tartozott ehhez egy elég nehézkesen használható, elavult online jelenlét is. Egészen máig, ugyanis hat hónap munka után teljesen megújult a www.trademagazin.hu portál. (tovább…)
A weboldaltervezés és fejlesztés során számos szakterület találkozik. Nincs tökéletes weboldal, de rengeteg hiba elkerülhető, ha a projekthez szükséges érdekeket, erőforrásokat, motivációkat jól hangolja össze a döntéshozó és megfelelő humán erőforrást biztosít minden szakterületről az adott projekthez. (tovább…)
A YouTube egy analitikai fegyvertárral rendelkezik, mellyel bárki megnézheti az általa feltöltött videók statisztikáit: hányan látták, kik ágyazták be weboldalaikba, milyen országokból nézték, hogy találták meg, hogy csak a legfontosabbakat említsem. A YouTube Insight bemutatása következik egy magyar példán keresztül. (tovább…)
A márkák jelen vannak a közösségi médiában, akár akarják, akár nem. A brandmonitor.hu képes összegyűjteni és grafikusan ábrázolni az adott márka (vagy bármilyen aktuális téma) közösségimédiás-jelenlétét. (tovább…)