Megújult a HELIKON.HU webáruház

  • Dunder Krisztián
  • 5 hozzászólás

Új weboldallal jelentkezik Magyarország egyik legnagyobb múlttal rendelkező könyvkiadója, a HELIKON. A korábbi komor, olykor nehézkes használatú webáruház áttervezése előtt több cél is megfogalmazódott: ne legyen olyan komor, legyen használhatóbb, rendelkezzen több tartalommal. A kiadó ügyvezetőjével és munkatársaival szoros együttműködésben terveztük meg az új helikon.hu-t. Részletek.

A HELIKON az egyik legrangosabb hazai könyvkiadó több évtizedes szakmai tapasztalattal, magyar tulajdonban, saját bolttal, webáruházzal, exkluzív szerzők műveivel. Kiadványaik színvonalas filozófiai, történelmi, szociológiai, pszichológiai, esztétikai és irodalomtörténeti munkák mellett a szépirodalmi művek: a HELIKON Kiadó Márai Sándor és Weöres Sándor életművének magyar kiadása mellett Alessandro Baricco és más világhírű szerzők regényeivel is foglalkozik.

A megújítás előtti helikon.hu főoldal

A megújítás előtti helikon.hu főoldal

A helikon.hu évek óta sikeresen értékesít weben keresztül. Tette ezt eddig is úgy, hogy a webáruház sok kívánnivalót hagyott maga után: vásárlás előtti kötelező regisztráció, nehezen értelmezhető és navigálható kiadványkategorizálás, komor és idejétmúlt design, hangsúlytalan felületek. Mindezek ellenére a webáruház korábbi küllemével is sikeresen értékesített és jól konvertált.

Amikor a kiadó ügyvezetője, Szabadhegy Péter megkeresett, hogy világítsuk át a korábbi webáruházat, és annak hiányosságait kiküszöbölve tervezzünk együtt egy újat, nem volt kérdéses, hogy vállalom-e, ha rajtam múlik. A kiadót képviselő online tanácsadó szerepkör végül az enyém lett, s együtt láttunk neki a munkának az ügyvezetővel, Schnörch Miklós műszaki vezetővel és Kölesvölgyi Melindával, a HELIKON Könyvesház munkatársával.

 

A megújítás utáni helikon.hu főoldal

A megújítás utáni helikon.hu főoldal

A weboldaltervezés középppontjában a használhatóbb, modernebb, tartalmakat és értékesítési funkciókat egyaránt jobban hangsúlyozó oldal kialakítása állt. A fő változás a vásárlási folyamatban, hogy a kosárkezelés már nem előzetes regisztrációhoz kötött: tetszőlegesen lehet a kosárba betenni-kivenni kiadványokat (azok darabszáma is változtatható), a weboldal folyamatosan jelzi a várható összköltséget, s ha úgy döntöttünk, véglegesítjük a rendelést, csak be kell lépni (vagy első vásárlóként regisztrálni). Újrakategorizáltuk a kiadványokat, hangsúlyosabb megjelenést kaptak a cikkek, a küllemet pedig barátságosabbá teszi az új alapszín (piros) és a kosár modernizálása (táska). Az új webáruház nyereményjátékokkal és kiemelt akciós ajánlatokkal is jelentkezik a jövőben, az új weboldal technikailag már fel van rá készítve.

Vannak természetesen nem látható részei is a fejlesztésnek: a modern adminfelület mellett automatizáltuk a belső munkafolyamatok egy részét, a termék adatlapokon megjelent a hasonló kiadványok ajánlása, és még több olyan funkció is elkészült, amely a publikus oldalon nem látható, de a site működését segíti.

A fejlesztésre kétkörös meghívásos tendert írt ki a HELIKON Kiadó: a nívós fejlesztőcégek közül az fps webügynökség nyerte a megbízást, így az új site arculatát és fejlesztését is a webügynökség biztosította.

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

5 hozzászólás
  1. 2010. június 15. kedd

    „A fő változás a vásárlási folyamatban, hogy a kosárkezelés már nem előzetes regisztrációhoz kötött” – Véééégre! Sok helyen ott rontják el, hogy regisztrálni kell BÁRMI előtt… Grat!

  2. II. Szatmári László
    2010. június 15. kedd

    Tényleg jó lett az új Helikon-arculat, bár hozzáteszem, semmi bajom nem volt az előzővel sem, de nem kell a haladás útjába állni, éljen az új külső!

    Ugyanakkor ilyen kiáltó hibákat ilyen mennyiségben eddig soha nem tapasztaltam a Helikon oldalán, igazából semmilyent semmilyen mennyiségben:

    A menüben Márai Sándornál:
    „utirajz”
    „Antalógiák”

    Lejjebb:
    „Ismeret terjesztés”
    „Társadalom tudomány”

    Továbbá csak javaslom, hogy az „Elbeszélések, tárcanovellák, publicisztika” elnevezésben vagy minden szó legyen többes számban, vagy egy sem. Mert mindegy, de így olyan felemás. Ugyanez vonatkozik az ezen belül található „Kisprózák, esszé, útirajz” elnevezésre is.

  3. 2010. június 15. kedd

    Kedves Szatmári László!

    Köszönjük az észrevételét.

    Igaza van, a hibákat javítani fogjuk. Mentségünkre szolgál, hogy a honlap tegnap indult el, a hibákat jeleztük a szolgáltató felé, akik remélhetőleg minél hamarabb intézkednek.

    Üdvözlettel,

    Helikon Kiadó

  4. Vélemény
    2010. június 15. kedd

    Szerencsésebb lett volna, ha a rendelési folyamatnál felhasználó barátabb lenne a folyamat, mint más külföldi hasonló típusú weboldalaknál.

    Szerintem apró fejlesztés lehetett volna és mennyivel barátságosabb lenne, hogy a teljes kalkuláció (könyvek kiválasztása után automatikusan hozzáadja a szállítási költséget) után lett volna szükséges regisztrálásra.

    .. nem értem miért kell külön kikeresnem .. vagy miért nem lehetett az ár alá tenni egy linket.. ha nem is automatikus.. ez olyan alap már nem?

  5. 2010. június 15. kedd

    @Vélemény: a szállítási költség nem mindenkit érint, a helikon.hu-n rendelt kiadványokat ugyanis nagyon sokan az üzletben veszik át. Ennek megfelelően a szállítási költségeket akkor kalkulálja a rendszer, ha már kiválasztotta a látogató, hogy kiszállítást kér.

    A webáruház összes oldaláról elérhető az általános tudnivalók (http://www.helikon.hu/altalanos-tudnivalok/), ahol egyértelműen (és a magyar szokásoktól messzemenőkig részletesebben) tájékoztatja a webáruház a szállítási költségekről a látogatót.

    Ezzel együtt értesítettem az illetékeseket, hogy fontolják meg a javaslatát.

    Véleménye megtisztel, mégha hozzászólása névtelen is.

Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben