Media Hungary 2010 konferencia

  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás

Az idei Media Hungary konferencia sok szempontból is különleges volt: 15. jubileumát ünnepelte, költöznie kellett a már hagyományosnak számító tihanyi helyszínről az utolsó pillanatokban, minden korábbinál több internetes téma és résztvevő vett részt az eseményen, s nem utolsósorban egy új, professzionális weboldalt kapott a konferencia előtti hetekben.

Évek óta a kapcsolatépítést/ápolást tartom fontosabbnak ezeken a konferenciákon, semmint az előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken való figyelést és jegyzetelést. Nyilván az sem titok, hogy az elmúlt években már inkább a színpad másik oldalán állok, olykor előadást tartva vagy beszélgetést moderálva (a mostani Media Hungary konferencián elhangzott híraggregátor-optimalizálásról szóló előadásom prezentációja is felkerül hamarosan ide szöveges kiegészítésekkel).

Az idei Media Hungary-n viszont két előadás is megfogott: az egyik John Purkiss énmárka – personal branding témában tartott előadása, a másik pedig Dr. Síklaki István (Meroving) prezentációja volt eyetracking témában professzionális illusztrációkkal és – számomra is – új információkkal.

John Purkiss neve itthon főként a HVG-n keresztül lehet ismert. A kiadó jelentette meg Énmárka című könyvét, és szervezett szemináriumot a témában 2010 tavaszán. A Media Hungary-re egy összefoglaló előadással érkezett John Purkiss. Személyes véleményem az, hogy az előadó produkciója sokkal színesebb volt, mint maga a prezentáció (amit egyébként a hallgatóság kedvéért lefordítottak magyarra). Prezentációja megtekinthető itt.

View more presentations from John Purkiss.

 

Dr. Síklaki István egy rendkívül vizuális, érdekes, lebilincselő előadást hozott magával online fókuszcsoportos felmérés és eyetracking témában. Az előadás alapjául szolgáló kutatás főként női szemmel vizsgálta a hölgyek szokásait, részben egy Viasat3 produkció, másrészt portálok szemkamerás vizsgálatával. Utóbbi számos új információval szolgált, pl. a nők verbális készségei jobbak, sokkal inkább figyelnek a szöveges/apróbetűs részekre, míg a férfiak vizuális alkatok (szemérmetlenebbek!) és a térbeli feladatokban erősek.

A nők sokkal jobban figyelnek az apróbetűs részletekre

A nők sokkal jobban figyelnek az apróbetűs részletekre

Media Hungary: új weboldal

A 15. Media Hungary kommunikációjára készült el a konferenciairoda új weboldala is. Az új site-ot Csermely Ákos jogtulajdonossal jómagam terveztem. A weboldaltervezés során kiemelt szempont volt a konferencia színvonalához méltó site, a használhatóság, a konferenciára regisztrálás ésszerűvé tétele, a partnerek színvonalasabb megjelenítése, valamint a konferenciaprogram professzionális tálalása. Ez utóbbira a site-ot fejlesztő fps webügynökség készített egy teljesen új megoldást, melynek lényege, hogy a program egy webes admin felületen tölthető, módosítható, s minden megjelenési formára (site, pdf, nyomtatandó anyagok) automatikusan és azonnal exportálható, nem kis kézimunkát megspórolva.

Az új weboldal sikereit igazolja a 2010-es és az egy évvel korábbi Media Hungary konferenciák adatainak összehasonlítása: a látogatások és a látogatók száma közel háromszorosára nőtt, az oldalletöltések 3,5-szeresére. Az oldalon eltöltött idő tekintetében 20% növekedés tapasztalható.

A Media Hungary 2010 konferencia (és később a további konferenciák) prezentációi a http://www.mediahungaria.hu/prezentaciok/ címen találhatóak.

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben