Még január közepén rendezett Wolf Gábor és csapata egy egynapos szeánszot Budapesten Fújd el… az összes marketing hibát (és Hibátlan marketing) címmel. Nem tudom sem konferenciának, sem szemináriumnak, sem másnak nevezni. Szólt mindenről és semmiről sem. Kis élménybeszámoló.Becslésem szerint több mint ezren vettek részt azon a találkozón, amit a Marketingcommando hozott össze a budapesti Sportmax2-ben január közepén. A gyorsan szervezett egynapos többségében profi szervezés volt, minimális probléma csak az ebéd és a parkolás körül merült fel. Amolyan „Vidám vasárnapos” hangulatban indult az egész. Szájbaadott kérdések, hatásvadász szünetek és porba döngölés egyaránt jellemezte a nap túlnyomó részét. Nincs ezzel semmi baj (akkor), ha az ember előre felkészül, hogy azért a 10e + ÁFÁ-ért kb. mit fog kapni. A „buták” még butábban, az „okosok” széles mellénnyel mentek haza a nap végén.
Wolf Gábor, Jagodics Rita, Carrigan Kata és Damjanovich Nebojsa tartott előadást, Gábor kétszer is. Nehéz lenne egy mondatban összefoglalni, így nézzük kicsit részletesebben, ki miért volt jó vagy épp rossz.
Wolf Gábor a semmiről is tud órákat beszélni. Zseni. Gyönyörűen felépítette magát az elmúlt években, a fanatikusok isszák a szavait (Ők az első négy sorban „csápoltak”), és nincs is ezzel semmi baj. Nagyon tisztában van ezzel a szakmával. Nem mindenkinek könnyű a mézes-mázos stílussal azonosulni, de nem is kötelező. Tisztában van azzal, hogy hogyan kell kommunikálni, mikor mennyiért mennyit kell adni. Talán pont ezért bántják, akik bántják. Ügyesen épített upsell-t az előadásába, miközben arról beszélt, hogyan vegye észre a vállalkozó, hogy megjelent a piacán a konkurens. Ő zárta a napot egy másik egyveleggel is, az afféle levezetőnek való volt.
Jagodics Rita egy üde színfolt volt a nap folyamán, sorokba rendezte a jó és rossz vevő közötti különbséget. Kezdőknek, és azoknak volt hasznos, akik nem gondolkodnak, csak dolgoznak, dolgoznak, dolgoznak és közben hibákat hibára halmoznak
A nap mélypontja Carrigan Kata volt. Meg sem merem tippelni, hányszor hangzott el, hogy a Tesco marketing-igazgatója volt. Ehhez képest az első öt percben kiderült, hogy a vetélytárs Auchan nevét sem tudja helyesen kimondani. (Persze-persze, direkt volt…). Nálam a nyitómondata volt az, amivel elérte, hogy ne igazán vegyem komolyan, annak ellenére, hogy valóban volt párszáz hallgató, akihez szólt a célzása.
Wolf Gábor záró előadása előtt került a nap a szakmai csúcspontjára, amikor Damjanovich Nebojsa lépett a színpadra. Hát igen. Négy cégvezető barátom, aki ott volt ezen a napon, úgy fogalmazott, hogy az övé volt a legértelmesebb előadás aznap. Szakmailag mélyről merített, valószínűleg a felkérés része volt, hogy hozzon Ő is 12 tippet… Sajnos (és ez főleg a névtelen többségnek szól) attól, hogy ezeket güzü módjára leírja a hallgató egy papírra, még nem biztos hogy megérti/tudja majd alkalmazni.
Volt értelme ennek a napnak. Csak az mondhatja, hogy nem, aki vagy nagyon távolról nézi az egészet, vagy nem tud a sorok között olvasni. Aki nem így gondolja, annak inkább önismereti tréningre van szüksége…
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
Bár nem voltam a konferencián, de ez a cikk roppant szórakoztató volt. Színesebbé tette ezt az esős délutánt. Köszönöm!
Üdítő, egy nem Wolf hívőtől olvasni értékelést. Köszi.