Kötelezőbiztosító-váltás – hol hibáznak a biztosítók?

  • Dunder Krisztián
  • 1 hozzászólás

Nagy a tülekedés a Google-ben a kötelező biztosítás és hasonló szókapcsolatokra, az első biztosító a 12. helyen álló AEGONdirekt,  körbepárnázva régi és új alkuszokkal. Ha pusztán a keresők szempontjából nézzük, az alkuszok ezrével gyűjtik az ügyfeleket, a biztosítók alszanak. A miértekről két embert kérdeztem: SEO oldalról a keresőoptimalizálással foglalkozó Longhandet, biztosítói oldalról Marosvölgyi Pétert, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatóját.

Longhandet kérdezem először, aki tavaly saját oldalán már foglalkozott a témával. Minek köszönhető az, hogy az alkuszok ilyen erősek, másrészt minek tudható be, hogy a biztosítók ilyen vacakul szerepelnek a természetes találati listákon?

A biztosítók többsége láthatóan nem fordít arra figyelmet, hogy egy KGFB kampány során mire és hogyan keres elsősorban a célközönség, mekkora volumenű látogatástól esnek el, ha az általános, KGFB témájában releváns kifejezésekre nem találhatóak meg és csak a hirdetésekre hagyatkoznak. A brand, az erős off-line/on-line kampányok garantálnak egy bizonyos szintű forgalmat, és nem néznek a számok és kifejezések mögé analitikában. Nem mérlegelik, hogy egy erős árversenyben mennyi pluszt adna a kereső találati listán a “kötelező biztosítás kalkulátor” kifejezésre elért jobb helyezés, az alkusz cégek pedig jobban rá vannak kényszerülve, hogy költséghatékony megoldásokban gondolkodjanak, és élnek a lehetőséggel.

Mekkora közvetlen látogatottságtól és bevételtől eshetnek el szerinted a biztosítók?

Hogy mennyi nettó plusz forgalmat hozna egy jól optimalizált site egy biztosítónak nagyságrendileg, azt azért nehéz meghatározni, mert a keresési volumenek is elég eltérőek lehetnek egy-egy kampány során. Körülbelül napi 1-2 ezer látogató, ami csakis az organikus helyezéseknek köszönhető.

Az organikus találati lista 1-11. helye az alkuszoké

Az organikus találati lista 1-11. helye az alkuszoké

 

Tavaly 800 ezren váltottak biztosítót, egyértelmű, hogy idén is több százezer autós fog. Minek köszönhető az, hogy a biztosítók még mindig nem veszik komolyan a webet? – kérdezem Marosvölgyi Pétert.

Azt nem mondanám, hogy nem veszik komolyan, sokkal inkább fogalmaznék úgy, hogy még mindig nem látják a benne rejlő hatalmas lehetőségeket, és ezért több társaság esetén is az tapasztalható, hogy nem fektetnek annyi energiát bele, mint amennyit kellene.

 A Google-ben rákeresve a kötelező biztosítás szókapcsolatra az AEGONdirekt.hu az első olyan természetes találat, ami nem alkusz céghez köthető, a 12. helyen. A második a Generali a 25.helyen. Mi az oka, hogy a biztosítók ennyire nem foglalkoznak a webes SEO forgalommal?

 A mi esetünkben a 12. hely tudatos és hosszú munka eredménye. Az AEGONdirekt.hu április 26-án indult friss domainnel, így SEO szempontból nem kell ragoznom, milyen nehéz helyzetben vagyunk. A domainnevünk sem a legjobb ebből a szempontból. A mi terveinkben nagy hangsúly volt azon, hogy a természetes találati listában minél jobban szerepeljünk. Két hónappal ezelőtt még 41-dik helyen voltunk, látszik, hogy munkánknak lesz eredménye. Szeretnénk novemberben az első 10 közé kerülni. Őszintén megmondom, más biztosítónál én még nem láttam jelét annak, hogy egyáltalán SEO-val foglalkoznának. Több biztosító is lecserélte a weboldalát a mostani novemberi időszakra, az újak már szebbek, sokkal felhasználóbarátabbak, de ha egy SEO szakember ránéz, az első mondata valahogy így hangozna: ilyen kevés tartalommal, ilyen kevés SZÖVEGES tartalommal nehéz lesz előrébb jutni. És ez csak egy probléma, még nem beszéltünk a jó szövegírásról, a jól átgondolt és felépített URL-ekről, és folytathatnánk.

 Lemondtak a biztosítók a webes üzletszerzésről, átengedve a teret az alkuszoknak?

 Egyáltalán nem. Sőt, ennek pont ellenkezőjét tapasztalom, szinte minden társaság kezdeni akar „valamit” a netes értékesítéssel. Jó példa erre az Union Biztosító legújabb próbálkozása, az Union24.hu. Sajtóértesülések szerint azok az ügyfelek, akik ezen keresztül on-line intézik most novemberben a biztosítóváltást, 25% kedvezményt kapnak, amely kedvezményt az alkuszokon keresztül nem lehet elérni. Tehát itt például az Union épp szembement az alkuszokkal, és azt mondta, külön kedvezményt biztosít azoknak az autósoknak, akik az ő oldalát keresik fel.

Véleményem szerint a szakmai know-how hiányzik a társaságoknál. Még mindig sokan nem értik a marketing és az on-line marketing különbözőségét. De próbálkozások egyértelműen vannak, sorolom csak az újdonságokat: KÖBE – új weboldal, UNION – új weboldal, UNION – külön union24.hu weboldal, Generali – elindítja saját direktes oldalát, GENERTEL – új weboldal, ALLIANZ – részben megújult weboldal, SIGNAL – új weboldal.

 Hogy lehet ebből a helyzetből felállni?

Szerintem az AEGONdirekt.hu modellje iránymutató lehet ehhez. Legalábbis én büszke lennék arra, ha minket követne a piac. Le kell ülnie minden döntéshozónak, át kell gondolnia, ha most hamarosan nem lép, annak milyen veszélyei lehetnek, és ha a lépés mellett döntenek, akkor azt hogyan és kivel valósítják meg. Tudniillik ahhoz, hogy eredménye legyen a munkának, véleményem szerint saját fejlesztők és saját marketingesek kellenek. Nem egy esetet tudok, amikor egymás utáni években, újabb és újabb próbálkozások dőltek dugába, mert külsős cégekre (ügynökségekre) bízták a munkát, és emiatt hiányoztak azok a szakmai részek, amik a siker alapjai lehettek volna.

 Mi lesz jövőre, amikor már nem két hónapig, hanem egész évben kell az ügyfelekért harcolni? Milyen hatással lesz ez a webes jelenlétre?

 Még azért 4-5 évig lesz novemberben őrület. Jelenleg nagyon sok autósnak a november az évfordulója, amíg nem vesz új autót, addig marad is a november. Más lesz igazából a filozófia és más lesz maga a marketingtevékenység is. Kincs lesz az az adat, hogy az ügyfél mikor vásárolta az autóját, mert azzal össze lehet kapcsolni nem csak a kötelezőbiztosító-váltást, de még a CASCO-váltást is.

Attól nem tartok, hogy az új rendszer miatt kevesebben kötnének biztosítást on-line. Lakásbiztosítás, utasbiztosítás és CASCO biztosítás esetén nincs novemberi időszak, mégis folyamatosan és dinamikusan nő az on-line eladás ezeknél a termékeknél is.

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

1 hozzászólás
  1. […] írtam már a KGFB kampányról, most Dunder Krisztián foglalkozik a témával a blogján, az AEGONDirekt szakmai igazgatója, Marosvölgyi Péter mellett engem is […]

Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben