Megújult a nana.hu

  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás

Múlt szombaton megújult a nana.hu. Nagy rivaldafény nem kísérte az új site megjelenését, mindjárt kiderül, miért. Minthogy részese voltam a megújítási projektnek, úgy gondoltam, érdemes megosztani néhány infót erről a megújulásról. Hogy a bulvár se hiányozzon: az írás végén az is kiderül, honnan kapta a nana.hu a nevét.


Az egyértelmű, hogy nagy a verseny a hazai női site-ok piacán. Az [origo] évekkel ezelőtt óvatosan, rovatként indította el a női lapozót, amiből kb. egy éve önálló site lett, noilapozo.hu néven. Az Index átpozicionálta a Velvetet, ami korábban a női célzatú oldala volt, most divany.hu néven értékesíti portfóliója női oldalát. Ott van a Sanoma, amely sok évvel ezelőtt elindította az nlcafét, s talán elsők között épített erős női közösséget. Aztán ott van a femina.hu, amely láthatóan bődületes energiát öl SEO-ba és címadásba (na jó, ebbe ki nem?), s nem beszéltünk még a Ringier kiadóról, amely nemrég neon.nu és pink.hu néven két korcsoportnak készített külön-külön oldalt.  Tovább is van, mondjam még? Nem teszem.

 

A megújult nana.hu nyitóoldala

A megújult nana.hu nyitóoldala

 

Az Axel Springernek szintén több on-line terméke van a női célpiacra. A mindmegette.hu pár hete újult meg, a nana.hu és az astronet.hu pedig múlt szombaton. E két utóbbi tulajdonképpen „össze is házasodott”, a két site hasonló szerkezetű, a nana.hu ezotéria tartalmát az astronet.hu szolgáltatja, így elkerülve a duplikációkat. A megújítás fókusza sokkal inkább volt technológiai, mint ergonómiai vagy éppen pozicionálási, a két weboldal mögött most már a Publishing Factory portálmotorja dolgozik, ahogy több más Axel Springer-site mögött is. Az új motorral pedig könnyebb az átjárás a tartalmak és a site-ok között.

Az én szerepem a nana.hu megújítás projektben a gyors döntéshozatalok segítése volt. A kiadó delegált hölgyeivel átfésültük a tartalmakat, a látogatások forrását típusok szerint, hőtérképes elemzések alapján átrendeztük a nyitó- és belső oldalakat, elkészítettük a drótvázakat, összehangoltuk az Astronet igényeivel is. Talán az idei év leggyorsabb termékfejlesztése volt ez számomra.

A nana.hu (noha nem sok közöm van a végső designhoz) szerintem szép lett, és sokkal használhatóbb elődjénél. Lehet, hogy nem a legtrendibb, de vállalható. Ez persze ma már közel sem elég a sikerhez, mondhatni, alap. A külsőhöz jó tartalom és ütős, unikális szolgáltatások kellenek, no meg erős marketing, különben mehet a projekt a kukába. Kíváncsian fogom figyelni a szerkesztőség munkáját, na persze nem minden nap. Nincsenek könnyű helyzetben, de ez elmondható az összes többi hazai női site-ról is.

A nana.hu portálnév Niki de Saint Phalle (1930-2002) szobrásznőhöz kötődik, Ő alkotta meg évekkel ezelőtt a Nana szobrokat, róla bővebben itt.

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben