Hétvégén elérhetővé vált az új vg.hu. A site több megújuláson is átesett az elmúlt években, utoljára 2007-ben. Ezt az arculatot váltotta szombaton a friss. Jelen pillanatban ugyanakkor nem csak egy külső tatarozásról beszélünk: új tartalmak és szolgáltatások jelentek meg, valamint a kiadóhoz tartozó Manager Magazin és Harvard Business Review lapok on-line verziói is a Világgazdaság Network részeként jelennek meg a vg.hu fejlecében. Hasznos és érdekes infók a megújulási projektről.
A hazai gazdasági piac média aspektusból egy valós és komoly piac, ennélfogva a Világgazdaság ennek webes területén is erősít – mondja Palánki Zsolt, az Axel Springer IT és on-line igazgatója. A vg.hu a minőségi portálok piacának szereplőjeként a jövőben is az üzleti döntéshozók elérésében kíván erősíteni, s nem célja versenybe szállni a hazai, tartalmában szélesebb lefedettségű on-line gazdasági tartalomszolgáltatásokkal.
Arculatában a ma már „szokásos”, nemzetközi és hazai szinten is elterjedt fekvő menüs, három hasábos oldal készült. Több szolgáltatást akartunk, elegánsabb külsőt és könnyebb navigációt az új vg.hu-n, mondja Pásztor András, a vg.hu felelős szerkesztője. Hogy melyek ezek?
A kiadó égisze alatt jelenik meg a nyomtatott Manager Magazin és a Harvard Business Review. A weben eddig teljesen elkülönültek a vg.hu-tól, az új site viszont a Világgazdaság Network részeként kezeli, így a két lap tartalmából is válogat az új vg.hu a jövőben.
Természetesen, mint minden, mostanában megújuló weboldalba, ebbe is bele lehet kötni, ez esetben mégis úgy érzem, kevés okunk van rá. Lehet még csiszolgatni (sőt, e pillanatban is zajlanak még finomhangolások), kellenek (és gondolom, lesznek) még további újdonságok, a lényeg viszont sokkal inkább az, hogy a kiadó csapata és jómagam közös munkája már nézhető, használható élesben is.
Feltétlen fontosnak tartok megemlíteni néhány, a kiadót erősítő szakembert, akinek sokat köszönhet a projekt: Dobosy Anikónak köszönhető az új oldal arculata, Bodor Péter és csapata végezte a fejlesztési munkákat, Németh Richárd emlékezett mindenre a múltból (na jó, a SEO és némi hirdetéskezelés is hozzá tartozik)… és folytathatnám a sort, hisz a projektben ennél többen vettek részt.
A projekt alatt én is sokat tanultam: már tudom, mi az a SWAP ügylet, s azt is, hogy érdemes figyelnem a kakaóbab piacot is. Bevallom, eddig mindkettő nélkül megvoltam valahogy, mégis többnek érzem magam azóta. Egyben a projekt rádöbbentett, mennyire alacsony általánosságban a magyarok pénzügyi kultúrája, hogy mennyire hiányos az érthető tájékoztatás, s hogy ezzel együtt mennyire nem az átlagembernek szól ez a site. Nincs ezzel semmi baj, sőt.
A szerző külső tanácsadóként részt vett a vg.hu megújulási projektjében.
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
[…] This post was mentioned on Twitter by Bela Krankovics. Bela Krankovics said: RT @k_dunder Megújult a Világgazdaság Online: http://bit.ly/8EamO […]
Alapvetően tetszik, semmi forradalmi, de pont úgy érzem, hogy illik a vg.hu profiljához.
Eredeti ötlet az „Extra” funkció.
Tetszik a kiemelt témák mint tagcloud és hogy ilyen exkluzív helyet kapott a kezdőoldalon.
Egyetlen problémám, hogy (lehet hogy az én böngészőbeállításom az oka) dönteni kellett volna a serif és sans-serif betűtípusok használata között. Vagy-vagy.
a vg.hu csapata nevében is köszönöm!