A szakma tiltakozásának hatására hamarosan nem lesz kötelező lakcímet bekérni e-mail címlista építésénél. A törvény módosítását hétfőn fogadta el az Országgyűlés, s a köztársasági elnök aláírását, valamint a hivatalos kihirdetést követő nyolcadik napon lép hatályba.
Az imént érkezett értesítés a témában Damjanovich Nebojsától OMT hírlevelében, ezt idézem:
Az elfogadott T/9354. sz. törvényjavaslat 404. §-a így szól:
Hatályát veszti a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (2) bekezdésében az „és lakcímét” szövegrész, 26. § (3) bekezdésében az „ , azt mint szemletárgyat lefoglalhatja” szövegrész.
A köztársasági elnök úr kézjegyével ellátott törvény, a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.
Ezt követően a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény direkt marketing hozzájárulások kérésére vonatkozó szöveg a következőképp fog szólni:
Grt. 6. § (1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
(2) Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a nyilatkozó nevét, illetve – amennyiben a reklám, amelyre a hozzájárulás vonatkozik, csak meghatározott életkorú személyek számára közölhető – születési helyét és idejét, továbbá azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését.
Tehát a hozzájárulást tevő személy nevét mindenképp el kell kérni, továbbá korhatáros reklám esetében a születési helyet és időt is. E tekintetben további változás nem várható.
A közlemény szerzője:
Dr. Kulcsár Zoltán, adatvédelmi szakértő
Senpai Consulting partnere
A Direkt Marketing Szövetség írása a témában itt olvasható.
A listák legalizálásával utóbbi hetekben foglalkozó (főként tartalom)szolgáltatók most gondolkodhatnak, visszaállnak-e, vagy megkurtított, de szabályos listájukkal dolgoznak tovább. Nyilván attól függ, hogy az egyéb feltételeknek (pl. név, double opt-in hozzájárulás) korábbi listáik megfeleltek-e. Segítség lehet számukra az e-mail adatbázis hatékony építési módjairól szóló írás, mely a DMSZ weboldalán olvasható.
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.