KISVÁLLALATI MarketinG BIBLIA

  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás

Aki ismer, tudja, hogy elég határozott véleményem van a futószalag-marketingről, az Amerikából kölcsönözhető instant tudásról, a néhány hét alatt milliomossá válsz megoldásokról. Tartom továbbá azt is, hogy hazánkban részben (vagy főként?) Wolf Gábor tanításának köszönhető, hogy elözönlötték a piacot az infotermékek és az ilyenekkel kereskedő titánok. Amikor elkezdte Gábor promózni új könyvét, kíváncsi lettem, vajon milyen tudást adhat (5 ezer forintért), s azt kell, hogy mondjam, le a kalappal.

Előre bocsátom, nem vagyok tagja Gábor klubjainak, sőt, minden nem személyre szabott tanácsadást fenntartásokkal kezelek. Ez nyilván a masszív szűrési algoritmusommal és a saját szakterületem, valamint partneri köröm (közép- és nagyvállalatok) igényeivel és sajátosságaival is jár. Talán ezért is hitelesebb, amit a könyv lapozgatása utáni első benyomásomként írok: vegye meg mindenki, aki az üzleti életben mozog.

De kezdjük inkább a negatívumokkal: valami hihetetlen rettenetes a könyv tördelése! Az interneten szokásos salespage-ek sorszámozott listái, színes hátterű (de szürkén nyomtatott) szaggatott vonalas keretezett szövegrészek, óriási karakterméretekkel kövérített féloldalas címek, fapadosan gagyi táblázatok, teljes oldalszélességre kiengedett tartalmak, stb. És ezzel meg is volnánk, több negatívumot nem tudok felsorolni. Na jó, a formalakkozott borító hatásvadász, de megbocsátható. Ha megtanuljuk, hogy kell fogyasztani a kiadványt, óriási gyakorlati tudás tárul elénk vevőszerzés témakörben.

KISVÁLLALATI MarketinG BIBLIA – első benyomások

Masszív, 300 oldalas puhafedeles könyv. Amikor először belelapoztam, leesett az állam. Tele van magyar példákkal, a szépen vezetett elméleti tudást gyakorlati megvalósításokkal illusztrálja a könyv. A hirdetések magyar nyelvűek, kitakart elérhetőségekkel, az életből merítenek. A könyv rávilágít az alapvető hibákra ( (1) a cégemről szól minden és nem az ügyfelemről, (2) túl általános, értelmetlen hirdetések, (3) vásárlást nem ösztönző szövegezések, ajánlatok, stb.). Nem csak hibákat mutat be, megoldásokat is, ezzel bizalmat ébresztett bennem. Gábor nem csak eladni akarta a könyvet, de tényleges, azonnali segítséget is adni (valljuk be, ráfér a hazai vállalkozások többségére).

Működik?

Az más kérdés, hogy sokan nem hisznek ezekben a módszerekben, sokakból hiányzik a tettrekészség, sokan csak legyintenek (“az én piacomon ez úgysem működne” – mondják). Több megoldást túlzónak, egyszerinek, aggályosnak tartok, de biztosan sok működik, hisz Gábor maga is használja ezeket a taktikákat, praktikákat (cége éves árbevétele százmillió fölötti). A regionális lapkiadókkal dolgozva magam is látom, hogy sok helyi kisvállalkozás költ rengeteget nyomtatott (és lassan online) hirdetésre, de nem látják a fától az erdőt: a cégnevet erőltetik, telezsúfolják információval a hirdetést, árral kommunikálnak, stratégiátlanok.

Egy könyvvel nyilván nem lehet megtanítani a marketinget, nem is lehet cél. Én azt gondolom, helyén kell kezelni az eszközöket, s az itt foglaltak közül kiválasztani és azonnal használni azt, ami a saját üzletünkben működik.

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben