Az internetezőknek élmény kell, hogy az ebből generált tartalmakat ők maguk terjesszék a közösségi médiában. Fontos, hogy hiteles legyen, bármit is csinálsz. Ez a két fő következtése a tegnapi kerekasztal-beszélgetésnek, amelyet Kőszegi András (BrandTrend) szervezett. A beszélgetésben Halász Kata (Coca-Cola), Hajagos Rita (Nike), Dobó Mátyás (Peer) és jómagam vettünk részt (korább írásom a témában itt).
A Coca-Cola hamarosan világkampányt indít, amelyben három kiválasztott fiatal 365 nap alatt meglátogatja azt a 206 országot, ahol Coca-Cola kapható. A túrán történt eseményekről rögzített tartalmakkal vélhetően tele lesz a web (is), legyen az YouTube, facebook, Twitter, stb. A koncepciót Halász Kata arra hozta például, hogy az internetezőknek élményre van szükségük. Annak idején, amikor az iWiW-en létrehozták a Coke Clubot, – bár 200 ezer regisztráltja lett – nem az igazi, interaktív célokra használták az internetezők, sokkal inkább a programok megtekintésére.
A Nike futóblogja fontos példa a hitelesség szempontjából. Az ismert webes emberek által folyamatosan frissített blog egyik szereplője, szerzője Winkler Róbert, aki a kezdetektől 20 kg-ot fogyott. Mi ez, ha nem hiteles példa, mondta Hajagos Rita, s ebben mindannyian egyetértettünk. Elhangzott persze más példa is a hitelességre, de ez majd a BrandTrend oldalán hamarosan elérhető mp3-ban meghallgatható lesz.
A beszélgetés konklúziója továbbá az, hogy a web egy szükséges és már nélkülözhetetlen eszköz, ugyanakkor csak egy része a marketingnek. Lehet és kell próbálkozni a közösségi lehetőségekkel. A nagy márkák általában felülről kommunikálnak, de a közösségi média használatával egyre közelebb kerülnek majd a fogyasztókhoz. Ha megfelelő formában éri el a közösséget a márka, akkor az melléállhat, s tudjuk, hogy annak van a legnagyobb jelentősége, amikor egy ismerős mond valamit egy-egy termékről.
Az itt leírtak kb. a beszélgetés 10-20%-át fedik le, így érdemes lesz meghallgatni mp3-ban a BrandTrend oldalán, a hanganyag várhatóan jövő héten lesz elérhető, s egy rövidebb verziója a Gazdasági Rádióban is lemegy majd.
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
addig is néhány kép a résztvevőkről: http://www.brandtrend.hu/statikus/10000/kerekasztal.html
El is indult a Coke: http://www.brandtrend.hu/coketv/74/ujevi_bulival_startolt_madridbol_a_coca-cola_expedicio206.html