RE: Márkák az on-line közösségekben

  • Dunder Krisztián
  • 2 hozzászólás

Az internetezőknek élmény kell, hogy az ebből generált tartalmakat ők maguk terjesszék a közösségi médiában. Fontos, hogy hiteles legyen, bármit is csinálsz. Ez a két fő következtése a tegnapi kerekasztal-beszélgetésnek, amelyet Kőszegi András (BrandTrend) szervezett. A beszélgetésben Halász Kata (Coca-Cola), Hajagos Rita (Nike), Dobó Mátyás (Peer) és jómagam vettünk részt (korább írásom a témában itt).

A Coca-Cola hamarosan világkampányt indít, amelyben három kiválasztott fiatal 365 nap alatt meglátogatja azt a 206 országot, ahol Coca-Cola kapható. A túrán történt eseményekről rögzített tartalmakkal vélhetően tele lesz a web (is), legyen az YouTube, facebook, Twitter, stb. A koncepciót Halász Kata arra hozta például, hogy az internetezőknek élményre van szükségük. Annak idején, amikor az iWiW-en létrehozták a Coke Clubot, – bár 200 ezer regisztráltja lett – nem az igazi, interaktív célokra használták az internetezők, sokkal inkább a programok megtekintésére.

A Nike futóblogja fontos példa a hitelesség szempontjából. Az ismert webes emberek által folyamatosan frissített blog egyik szereplője, szerzője Winkler Róbert, aki a kezdetektől 20 kg-ot fogyott. Mi ez, ha nem hiteles példa, mondta Hajagos Rita, s ebben mindannyian egyetértettünk. Elhangzott persze más példa is a hitelességre, de ez majd a BrandTrend oldalán hamarosan elérhető mp3-ban meghallgatható lesz.

A beszélgetés konklúziója továbbá az, hogy a web egy szükséges és már nélkülözhetetlen eszköz, ugyanakkor csak egy része a marketingnek. Lehet és kell próbálkozni a közösségi lehetőségekkel. A nagy márkák általában felülről kommunikálnak, de a közösségi média használatával egyre közelebb kerülnek majd a fogyasztókhoz. Ha megfelelő formában éri el a közösséget a márka, akkor az melléállhat, s tudjuk, hogy annak van a legnagyobb jelentősége, amikor egy ismerős mond valamit egy-egy termékről.

Az itt leírtak kb. a beszélgetés 10-20%-át fedik le, így érdemes lesz meghallgatni mp3-ban a BrandTrend oldalán, a hanganyag várhatóan jövő héten lesz elérhető, s egy rövidebb verziója a Gazdasági Rádióban is lemegy majd.

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

2 hozzászólás
  1. 2009. október 29. csütörtök

    addig is néhány kép a résztvevőkről: http://www.brandtrend.hu/statikus/10000/kerekasztal.html

Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben