A professzionális webáruháztervezés alapjai

  • Dunder Krisztián
  • 2 hozzászólás

A fenti címmel tartottam előadást az IDG által szervezett e-Commerce 2011. konferencián. A teltházas rendezvényre elsősorban olyan webáruházak tulajdonosai jelentkeztek, akik most kezdenek hozzá, vagy éppen változtatnának webshopjukon, így ehhez igazodva a webshopok tervezéséről volt szó, és elhangzott néhány gyakorlati példa.

A hazánkban elérhető közel három ezer kisebb-nagyobb webshop szinte mindegyikén lehetne javítani. A webshop üzemeltetőnek logikus saját webáruháza használata, hisz kívülről-belülről ismeri, ám ezzel a látogatók nem így vannak. Megérkeznek valahonnan az áruházba, pár másodperc alatt döntenek, hogy maradnak-e, s ezek után egy soktényezős folyamat veszi kezdetét, hogy a látogató végül vásárol-e valamit.

Webáruháztervezés alapvető szempontok

Az alábbi prezentációban főként usability szempontból világítottam rá fontos pontokra, s azon belül is a webshopok tervezésénél figyelembe veendő főbb szempontokat mutattam be: kategorizálás, ergonómia, 80-20 szabály, színhasználat, s alapvető SEO tennivalók. Természetesen napokat lehetne beszélni ezekről és a usability más fontos szempontjairól is, de az előadás gondolatébresztő szándékú volt.

A Professzionális Webáruháztervezés Alapjai – DUNDER.HU

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

2 hozzászólás
  1. kocsmy
    2011. április 13. szerda

    “Természetesen napokat lehetne beszélni ezekről és a usability más fontos szempontjairól is”
    Tudom hogy csak eliras, de azert had hasznaljam ki a commenteles lehetoseget :) Szoval aki napokig akar beszelni ezekrol, valamit elrontott, a legfontosabb usability iranyelv, hogy tesztelj tesztelj tesztelj, majd ha ezzel megvagy tesztelj valami mast :) Persze vannak best-ptraciseok, de pont latni eleg olyat, h ezeket ujra es ujra felulirjak.

    Egyebkent az “ilyen” konferenciakhoz kepest szepen osszeszedett anyag, hasznos informacio, kivancsi lettem volna magara az eloadasra is.

  2. krisztian
    2011. április 13. szerda

    Köszi a visszajelzést és a véleményed. A többi közül kiemelt mondat arról szól, hogy a usability is egy önálló ága a webes ténykedéseknek, mint a SEO, s mint ilyenről, a usability-ről is sokat lehet tanulni, tanítani, beleértve azt is, hogy kell tesztelni :). Szóval ugyanazt gondoljuk talán… :)

Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben