Ezzel a címmel adtam elő a Smartmobil’11 konferencián 2011. április 6-án, a budapesti Üvegpalotában. A konferenciáról sokan írtak, én az előadásomat teszem most közzé.
Kísérletezés, egymásnak ellentmondó statisztikák, útkeresés, vágyakozás az újabb bevételi bummokra, és megannyi kérdés, kétkedés veszi körbe a mobilpiacot. Lassan félmillió mobil alkalmazást lehet letölteni a két legnagyobb platformhoz tartozó Appstore-ból és az Android Marketről.
A közeljövőben újabb, független alkalmazásboltok is nyílnak majd, pl. az Amazon már lépett ezen a téren, de itthon is logikus lépés lehet, hogy pl. telkó cég alkalmazásboltot indít. A kiadók kísérleteznek, és az alkalmazások publikálásának hír/presztízsértékén túl a bevételt is keresik, miközben fel-feltűnik egy-egy jó mobilos startup egy jó ötlettel, és mindent visz (lásd pl. Angry Birds).
Forr a levegő, senki nem tudja a tutit. A mai mobilos fejlesztések helyzete kicsit a kilencvenes évek végének webes ügyeire emlékeztet: akkor sem volt még semmilyen standard (mint pl. most mobil hirdetési standard), ergonómiai szempontból mára már muzeális és vicces hibákat halmoztak a fejlesztők, s ez is visszaköszön (az elmúlt napokban pl. belefutottam egy Jakob Nielsen mobil usability iránymutatásaival teljesen ellentétes állításba a Google konverziós blogján, de számos gyakorlati példán is ezt látom).
A mobilalkalmazás-tervezésről bővebben lesz szó holnapi előadásomon a Média Hungary konferencián, annak vázlata is felkerül majd ide, a DUNDER.HU-ra pár nappal utána. Addig is itt a Smartmobil konferencia előadása.
Az okostelefon üzleti felhasználói – DUNDER.HU
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.