A DUNDER.HU 2009-es látogatottsága

  • Dunder Krisztián
  • 3 hozzászólás

Korábban sokat foglalkoztam azzal, hogyan teljesítenek a hazai blogok, milyen látogatottságot érnek el az ismert bloggerek írásaik révén. Meg is kérdeztem Őket mindig, és rendre választ is kaptam. Saját site-om simítgatására viszont több okból sem fordítottam komolyabb figyelmet, egészen tavaly őszig. A nem túl magas intenzitás és nem túl velős írások ellenére is kb. hatezren találkoztak a DUNDER.HU-val. Számok a transzparencia jegyében.


Az alábbi adatokat a Google Analyticsből bányásztam ki. Az adatok a teljes 2009-es évre vonatkoznak, de mivel a site-tal csak október-december távlatában foglalkoztam, nyugodtan tekinthetőek az utolsó három hónap eredményének. Ez alapján a 6 000 egyedi látogató 8 042 látogatására vonatkozó részletek a következőképpen alakultak (a látogatottsági adatok nem tartalmazzák azokat, akik RSS-ben olvassák a DUNDER.HU írásait):

  • 15 128 PI, 65,03 % visszafordulás, 2:03 oldalon eltöltött idő, 74,55 % új látogatás.
  • 25,24 % direkt forgalom, 30,37 % keresőből érkező és 44,49 % hivatkozó webhelyekről.
  • A nyitóoldallal 2 016 egyedi látogató találkozott 2 778 alkalommal.
  • A legolvasottabb bejegyzés: Berci válasza Vatera Verának (2 005 egyedi PI, 2 551 összes PI).
  • A – szerintem – legértékesebb bejegyzésre, az on-line marketing esettanulmányra 400-an voltak kíváncsiak…
  • Semmilyen ügyeskedés nem támasztotta alá az alábbi google SERP pozíciókat: vera vatera (1), vatera vera (2), susan boyle (4), hetivalasz.hu (4), nana.hu (5). Természetesen a céloldalakat mások linkelték több helyen, ennek köszönhetőek (főként) az előbbi szavakra az előkelő helyezések. Ezek a helyezések 2010. január 6-án érvényesek, de hasonló helyeken voltak az elmúlt hónapokban.
  • A legtöbb bejövő linket a nyitóoldal (16) kapta, közvetlenül ezután a nagy őszi porvihart kavart SMO-s téma (12), míg az on-line marketing esettanulmányra (8) is hivatkoztak többen.
  • Böngészők tekintetében a következő megoszlások láthatóak (a főbb böngészőkre): Firefox 55,35 %, Internet Explorer 27,94 %, Chrome 8,85 %, Safari 3,30 %, Opera 2,86 %.
  • Firefox verziószámok eloszlása a látogatásokra: 3.5: 57 %, 3.0: 39 %, 2.0: 3 %, 2.0 alatt: 1 %.
  • Az Internet Exploreren keresztül érkezett látogatások megoszlása: IE6: 24,39 %, IE7: 36,76 %, IE8: 38,76 %. Öveket becsatolni, volt 2 látogatás IE5.5 alól is!
  • Operációs rendszerek: Windows 90,61 %, Macintosh 5,52 %, Linux 2,70 %, iPhone 0,55 %, ez alatt pedig SymbianOS, Android, iPod és Sony.

Tanulságos, hogy egy jól konfigurált ingyenes motorral/template-tel, néhány pluginnal, valamint jól megválasztott/fogalmazott bejegyzésekkel ilyen eredményeket lehet elérni. A szilveszteri Page Rank frissítés révén életében először PR értékeket is kapott a site.

Nyilván távol állnak ezek az eredmények egy napi frissítésű, mélyebb agytekervényeket megmozgató írásokkal rendelkező oldaltól, de arra feltétlen jók, hogy érezze az ember, érdemes írni. Szívesen látnám más (szakmabeli) oldalak hasonlóan nyíltan megosztott adatait.

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

3 hozzászólás
  1. OZ
    2010. január 6. szerda

    Néhány Firefoxos látogatás tőlem volt :) Kíváncsi vagyok, ennek a postnak mennyi látogatása lesz. És szerintem a Facebook azért segített idecipelni az embereket :)

  2. Tamás
    2010. január 7. csütörtök

    Gratulálok, csak így tovább! Örülök, hogy kicsit mi is hozzájárulhattunk a sikerhez. ;)

Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben