Az utinformaciok.hu szeptember második felében egy szakmai közösség támogatásával indult el. Az alapötlet évekkel ezelőtt az én fejemben született meg, s idén öltött testet: fejlesztők, designerek, on-line marketing és termékfejlesztési tanácsadók vettek részt az eddig elértekben. Abban már az elején mindenki egyetértett, hogy nem szabad fejjel menni a falnak, először mérjük fel, van-e igény traffipax, útlezárás és dugók helyzetéről szóló információs gyűjtőportálra. Abban is mindenki tisztán látott a megkérdezettek között, hogy közösségi alapokon kell felépíteni, s teremtsük meg a lehetőségét annak, hogy a weboldalon legyenek ingyenesek az információk. A projekt célját és újszerűségét több hazai kiadó és on-line tartalomszolgáltató felismerte, és a projekt mellé álltak. Segítségükkel egy igazi on-line kampányt tudtunk tervezni, kipróbálhattuk az egyes on-line hirdetési formátumok hatékonyságát.
A Keresőmarketing napon az alábbi prezentációt mutattam be. Picit furcsa volt nekem és a közönségnek is, hisz az előző előadások (Malév, Cetelem, stb.) túlsúlyosan a PPC erejét, hatékonyságát firtatták, míg mi a létező formátumokat hasonlítottuk össze az esettanulmányban, természetesen kitérve a keresőmarketingre is. Ennek két oka volt: az egyik, hogy a blokk a SEM marketing mixen belüli helyéről és hatékonyságáról szólt, a másik, hogy a konferencia előtti héten kezdtük csak el a PPC rendszerek használatát, így aligha lett volna önmagában releváns a téma. Nézzük meg az eredményeket.
Jól látható, hogy az utinformaciok.hu esetében mindegyik formátumnak megvan a maga helye és ideje a marketing mixben. Fontos még megemlíteni, hogy nem befolyásoltuk a felhasználókat nyereményekkel (ha tettük volna, még az elértnél is magasabb konverzió lenne valószínűleg az eredmény).
A regisztrációs kampány fut tovább, közben a szakmai közösség is teszi a dolgát: pályázatot ír, partnerekkel tárgyal, hogy mihamarabb elindulhassanak rajta a valósidejű szolgáltatások. Addig pedig minden regisztráló egy hasznos dokumentumot tölthet le, melyből kiderül, most merre találhatóak a szükséges útinformációk.
Ha részletesebb információkat szeretne, kérem, lépjen kapcsolatba velem itt.
Hogyan lehet felismerni, hogy egy digitális vállalkozás sikerre van ítélve vagy biztos bukás? Egy többször kipróbált, működő recept Valner Szabolcstól. Exkluzív interjú!
Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.