On-line marketing esettanulmány

  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás
A múlt szerdai Keresőmarketing napra egy esettanulmányt vittem magammal, amely egy regisztrációs kampány kidolgozásának és futtatásának első két hónapját mutatja be. Az utinformaciok.hu eddigi mutatói nem csak szerintem szépek: az eddigi szakmai visszajelzések is azt igazolják, hogy a minimális költségvetéssel elért 7 800 double-opt-in regisztrált felhasználó, valamint a 29%-os konverziós érték kiváló. Nézzük meg közelebbről.

Az utinformaciok.hu szeptember második felében egy szakmai közösség támogatásával indult el. Az alapötlet évekkel ezelőtt az én fejemben született meg, s idén öltött testet: fejlesztők, designerek, on-line marketing és termékfejlesztési tanácsadók vettek részt az eddig elértekben.  Abban már az elején mindenki egyetértett, hogy nem szabad fejjel menni a falnak, először mérjük fel, van-e igény traffipax, útlezárás és dugók helyzetéről szóló információs gyűjtőportálra. Abban is mindenki tisztán látott a megkérdezettek között, hogy közösségi alapokon kell felépíteni, s teremtsük meg a lehetőségét annak, hogy a weboldalon legyenek ingyenesek az információk. A projekt célját és újszerűségét több hazai kiadó és on-line tartalomszolgáltató felismerte, és a projekt mellé álltak. Segítségükkel egy igazi on-line kampányt tudtunk tervezni, kipróbálhattuk az egyes on-line hirdetési formátumok hatékonyságát.

A Keresőmarketing napon az alábbi prezentációt mutattam be. Picit furcsa volt nekem és a közönségnek is, hisz az előző előadások (Malév, Cetelem, stb.) túlsúlyosan a PPC erejét, hatékonyságát firtatták, míg mi a létező formátumokat hasonlítottuk össze az esettanulmányban, természetesen kitérve a keresőmarketingre is. Ennek két oka volt: az egyik, hogy a blokk a SEM marketing mixen belüli helyéről és hatékonyságáról szólt, a másik, hogy a konferencia előtti héten kezdtük csak el a PPC rendszerek használatát, így aligha lett volna önmagában releváns a téma. Nézzük meg az eredményeket.

Az utinformaciok.hu célja és küldetése

Az utinformaciok.hu célja és küldetése

 

Két hónap alatt közel 8 ezer regisztráló és 29 %-os konverzió!

Két hónap alatt közel 8 ezer regisztráló és 29 %-os konverzió!

 

Banner, E-mail marketing, PPC, cikk és szájreklám a marketing mixben

Banner, E-mail marketing, PPC, cikk és szájreklám a marketing mixben

 

A standard bannerekből több méret is készült (728x90, 330*247, 468x120)

A standard bannerekből több méret is készült (728x90, 330*247, 468x120)

 

A bannerek közül a nem mozgó kreatívok teljesítettek jobban.

A bannerek közül a nem mozgó kreatívok teljesítettek jobban.

 

A szöveges hirdetéseknek is megvan a helye a marketing mixben.

A szöveges hirdetéseknek is megvan a helye a marketing mixben.

 

Szövegírás: a baloldali hirdetés négyszer jobb eredményt produkált.

Szövegírás: a baloldali hirdetés négyszer jobb eredményt produkált.

 

A tartalmi hírlevelek a leghatékonyabbak: célzott és / vagy sztorizgatós.

A tartalmi hírlevelek a leghatékonyabbak: célzott és / vagy sztorizgatós.

 

Hírportálokon gyors reakció látható, tematikus portálon hosszú "cikkélet".

Hírportálokon gyors reakció látható, tematikus portálon hosszú "cikkélet".

 

A "szájreklám" a leghatékonyabb formátum, jelen esetben is működik.

A "szájreklám" a leghatékonyabb formátum, jelen esetben is működik.

 

Egy regisztrált felhasználóra jutó ügyfélköltség alapján más lenne a sorrend.

Egy regisztrált felhasználóra jutó ügyfélköltség alapján más lenne a sorrend.

 

 

Az eddig elért eredmények segítői.

Az eddig elért eredmények segítői.

 

Jól látható, hogy az utinformaciok.hu esetében mindegyik formátumnak megvan a maga helye és ideje a marketing mixben. Fontos még megemlíteni, hogy nem befolyásoltuk a felhasználókat nyereményekkel (ha tettük volna, még az elértnél is magasabb konverzió lenne valószínűleg az eredmény).

A regisztrációs kampány fut tovább, közben a szakmai közösség is teszi a dolgát: pályázatot ír, partnerekkel tárgyal, hogy mihamarabb elindulhassanak rajta a valósidejű szolgáltatások. Addig pedig minden regisztráló egy hasznos dokumentumot tölthet le, melyből kiderül, most merre találhatóak a szükséges útinformációk.

Ha részletesebb információkat szeretne, kérem, lépjen kapcsolatba velem itt.

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben