Piros vagy zöld gomb? Esetleg sárga?

Piros vagy zöld gomb? Esetleg sárga?
  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás

Lényeges pont egy online vásárlási folyamatban a rendelés véglegesítés gomb megnyomása. Amíg az egyik webshopban mondjuk a zöld gomb generál jobb konverziót, a másikban lehet, hogy a piros működik jobban. Hogy mennyire nincs tuti recept, arról az alábbiakban olvashat.

 

A piros gomb nem minden

Számos tanulmány bemutatta már, hogy a feltűnő, kontrasztos, piros hátterű gombok jelentősen növelik a konverziós arányt. Legalább ugyanennyi pedig az ellenkezőjét. A tanulság pedig az, hogy az működik a legjobban, ami illeszkedik a weboldalba, webáruházba, irányítja a látogatók tekintetét és a kívánt konverzió irányába tereli őket. Ehhez a gomb színe önmagában kevés, fontos a kellően részletes termékleírás, a jó minőségű termékfotók, esetleg videó. Ne higgyen tehát annak, amit más oldalakon lát, próbálja ki maga és mérje le a változás eredményeit. De hogyan?

 

Tesztelés

A woot.com a sárga gombra esküszik - jó ideje!

A woot.com a sárga gombra esküszik – jó ideje!

Fontos, hogy minden változtatást megfelelően leteszteljen, meggyőződve arról, hogy valóban az elvárt eredményt (a konverziós arány növekedését) hozza. Könnyebbség azonban, hogy az online világban a mérés meglehetősen egyszerű. A kapcsolódó szoftverek legtöbbje (így pl. a Google Website Optimizer is) tartalmaz megfelelő eszközöket az AB teszteléshez, multivariate teszteléshez és az eltérő oldalváltozatok konverziójának méréséhez. Erről bővebben már írtam az ingyenesen letölthető Konverzióoptimalizálási Útmutatóban (amelyet ingyenesen letölthet, vagy mától a Digitális sikertörténetek című könyv rendelése esetén ingyen elküldjük a nyomtatott változatát). Fontos, hogy az összehasonlíthatóság érdekében egyszerre mindig csak egy változtatást végezzen.

 

Amit szabad Jupiternek…

Folyamatos változtatásokkal, teszteléssel rá fog ismerni, hogy az Ön látogatói mit szeretnek, mi hozza a legjobb konverziót. Lehet, sőt kell is tanulni a nagyoktól, mint az eBay vagy az Amazon, de nem érdemes egy az egyben lemásolni őket. Nekik ugyanis megvan az az előnyük, hogy ismerik őket, megbíznak bennük, a legtöbb látogató szokásjog alapján navigál az oldalon. Másolás helyett inkább ennek a bizalomnak az elnyerésére kell törekedni; ebben segítségére lesz a felhasználóbarát weboldal, a tartalmas termékleírások és a cselekvésre hívó linkek, gombok (call-to-action), vagy az átlátható checkout folyamat.

Elmélyülne a konverzióoptimalizálásban? Találkozzunk 2012. május 9-én a Media Hungary 2012 konferencián, ahol e témában tartok rövid előadást.

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben