Mire jó a brandmonitor?

  • Dunder Krisztián
  • 0 hozzászólás
A márkák jelen vannak a közösségi médiában, akár akarják, akár nem. A brandmonitor.hu képes összegyűjteni és grafikusan ábrázolni az adott márka (vagy bármilyen aktuális téma) közösségimédiás-jelenlétét.

Egy kellemes és hasznos beszélgetés keretében mutatta be egy közösségi médiában jártas társaságnak Lakatos Tibor a brandmonitort. A szolgáltatás a miner.hu adatbázisa alapján saját indexálással dolgozik, s 2009. januárig visszamenőleg képes bármilyen márkáról átfogó képet adni, milyen kontextusban, hány alkalommal, hol jelent meg a márka fórumokon, blogokon, közösségi portálokon, stb. A brandmonitor 376 000 blog, 6 000 fórum, 114 videomegosztó, 76 közösségi oldal, híroldalak, valamint hamarosan árösszehasonlító portálok, webáruházak és aukciós oldalak hozzászólásaiból, véleményeiből állítja össze a márka közösségimédiás-jelenlétét. A feldolgozott adatokat listaszerűen (linkelve az eredeti oldalakra), diagram formátumban is meg lehet nézni, azok trendvonalakkal illusztrálhatóak. A listában található véleményekhez címkét rendelhetünk (jól jöhet későbbi keresés során), attitűdöt (pozitív vagy negatív vélemény) lehet az egyes adatokhoz kapcsolni.

 Utóbbira egy példa: Csirip Csaba twitterező véleményt ír egy internetszolgáltatóról -> a márkanév megjelenik a csiripben -> a brandmonitor látja (maximum 10 percen belül leindexeli), így megjelenik az ügyfél által erre a márkára lekért listában -> a csirip szövege mellett az is látszik, hányan követik az adott twitterezőt, hányan retweetelték (RT) csiripjét -> ebből következtethetünk arra, véleményvezér-e -> beállíthatjuk az adott tweethez az attitűdöt (pozitív vagy negatív vélemény) -> s mivel twitter esetében jó eséllyel név szerint beazonosítható a véleményt író, akár személyre szólóan reagálhat neki a márka -> ha a márkatulajdonos tudja, hogy kell kezelni a helyzetet, akár egy negatív helyzetet is tud orvosolni, ami véleményvezérek esetében is jól sülhet el.

A brandmonitor összegyűjti a közösségi médiában található véleményeket

A brandmonitor összegyűjti a közösségi médiában található véleményeket

 Hogy működik a brandmonitor és mennyibe kerül?

Az ügyfél megadja a márkanevet, a brandmonitor beállítja a megfelelő halmazokat, hozzáférést ad egy jelszóval védett felületen a márkatulajdonos számára, aki azonnal látja az adatokat. A kulcsszavak természetesen később bővíthetőek, módosíthatóak.

Az árazásban az számít, hogy hány találat van az adott beállításokkal, így már havi 10-20 ezer Forintért is igénybe vehető a szolgáltatás. A legdrágább csomag 500 találat fölötti adatlistára 80 000 Ft+ÁFA/hó, s havonta számlázza a brandmonitor.hu szerződés alapján. A szolgáltatást vezető Lakatos Tibor szerint a szolgáltatás árazása KKV-k számára is elérhető, hiszen a magas találati darabszám (és így magasabb ár) a közösségi médiában nagyon erősen jelen lévő márkákra vonatkozik.

A Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat a közösségi médiában

A Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat a közösségi médiában

 

Attitűdök a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatról a közösségi médiában

Attitűdök a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatról a közösségi médiában

 Hiánypótló szolgáltatásnak tartom a brandmonitort. Igaz ugyan, hogy kevés márka foglalkozik még hazánkban a közösségi médiával, még kevesebben csinálják jól, de aki belülről megismeri ezt az adatbányát, hamar meg fogja szeretni. Sokkal könnyebb a brandmonitor által monitorozott vélemények és hozzászólások alapján “beszélgetni” a vásárlóinkkal, mint nélküle. 

A Red Bull Mobil megjelenése a közösségi médiában

A Red Bull Mobil megjelenése a közösségi médiában

Dunder Krisztián

Tanácsadó és a Growww Digital digitális marketing ügynökség társalapítója. Rendszeres konferencia előadó, a Digitális sikertörténetek 1-2. szerzője.

0 hozzászólás
Szólj hozzá

A legjobb felhasználói élmény érdekében az oldal cookie-kat használ. Bővebben